Outsourcen is en blijft
populair in de praktijk
Outsourcen is en blijft populair onder bedrijven. Verwachte resultaten worden vaak echter niet behaald. Waar ligt dat aan?
Outsourcen is en blijft populair onder bedrijven. Verwachte resultaten worden vaak echter niet behaald. Waar ligt dat aan?
Veel bedrijven hebben moeite met het beheersen van kwaliteit in het geval van uitbesteding. Kwaliteit is moeilijker te definiëren dan de planning en het budget. Bestaande problemen met kwaliteitsbeheersing worden bij uitbesteding nog complexer. Zowel voor outsourcen als voor kwaliteitsbeheersing zijn al vele mogelijke maatregelen bekend. Ze zijn, tot nu toe, echter nooit in een enkel framework geplaatst. Improve heeft deze maatregelen verzameld in het Quality Level Management-model.
Vanuit onze expertise in test- en kwaliteitsmanagement merken we dat outsourcingstrajecten en –modellen zich veelal richten op organisatorische en procesmatige aspecten. Het product wordt daarbij al snel onderbelicht. Daarom bevat het QLM-model deze aspecten juist wel. Daarnaast wordt een onderscheid gemaakt in verschillende type maatregelen: preventief, detectief en correctief. Maatregelen treft men dus op verschillende niveaus en zijn verschillend van aard.
Improve helpt organisaties bij het managen en verbeteren van productkwaliteit bij outsourcing. We adviseren, voeren audits uit en leveren interim managers. Daarnaast verzorgen wij trainingen en workshops waarin wordt ingegaan op het verkrijgen en verbeteren van kwaliteit.
In deze training bespreken we enige maatregelen en passen die toe op de praktijksituatie van de deelnemers gebaseerd op het QLM-model.
“I read the book with in my mind the context of an outsourcing project that I attended one year ago. The (too optimistic) business case lost every attractivity after three months and finally the case ended in court. So I recognize a lot when reading your book, and this organization would have been better off when taking your practical QLM-model into practice, together with the outsource partner.”, Gertjan ter Harmsel
Wat kan ICT Improve voor u betekenen?
Maak een afspraak met één van onze experts via 040 202 18 03 of onze Contactpagina.