De essentiële problem solving vaardigheden zijn altijd nodig. Als het gaat om uitgebreide root cause analyses, grote incidenten of continuous improvement problem solving. Toch is voor de meeste problemen een uitgebreide zware aanpak helemaal niet nodig. Effectiever is het om die essentiële vaardigheden te gebruiken in een snelle en flexibele routine, de Problem Solving Pitstop. In deze classroom of online te volgen training ontwikkel je jouw problem solving talenten waarmee jij problemen snel en effectief oplost.
Problem Solving en RCA Essentials NL
Doelstellingen
Omschrijving
Doelgroep
Programma
Praktisch
Docent
Deze training levert het volgende op:
- Je komt in de Problem Solving Pitstops van max 30 minuten snel tot resultaat
- Je stelt de juiste vragen om snel tot de kern van een probleem te komen. Je vindt oorzaken en neemt gericht maatregelen
- Je weet hoe je maximaal gebruikmaakt van de kennis en ervaring van collega’s
- Je voorkomt `jumping to conclusions’
- Je kunt problemen visualiseren en er helder over communiceren
- Deze essentiële vaardigheden vormen de basis voor je ontwikkeling tot Advanced Problem Solver
De training is praktijkgericht. Je gaat aan de slag met essentiële problem solving skills zoals vraagvaardigheid en het visualiseren van informatie. In de training wisselen we theorie af met veel praktijkoefeningen. Je ervaart hoe je het geleerde direct kunt toepassen in je werk.
- Probleem definiëren (5W2H, IS/IS-NIET principe)
- Tijdlijn in kaart brengen
- Keten van oorzaak-gevolg visualiseren
- Vinden van oorzaken (karakteristiek en veranderingen, kennis, ervaring)
- Belang van bewijs
- Verzamel van de relevante feiten
- De juiste onderzoeksvragen formuleren (o.a 5x Why principe)
- Effectief overdragen van problemen
- Korte en krachtige samenwerking
- Effectieve acties en oplossingen kiezen
De training is voor troubleshooters, service engineers, incident managers, problem managers, servicedesk medewerkers en iedereen die te maken heeft met verstoringen en incidenten.
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Opbouw van de training
Classroom (max 12 deelnemers)
De 2-daagse classroom training is een open inschrijving en vindt plaats in onze trainingsruimte in Ermelo. Neem contact met ons op als een maatwerk incompany variant interessant voor je is.
Online (max 6 deelnemers)
De online training bestaat uit 4 sessies van 3 uur. Tijdens deze online sessies hebben de deelnemers veel interactie met de trainer. De oefeningen doen we in groepjes via break-out sessies, natuurlijk ook online.
Na afloop van de training ontvang je het Problem Solving & RCA Essentials certificaat. Daarmee stroom je door naar de Advanced Problem Solving & RCA training.
Mogelijkheden voor inhouse-training:
Improve verzorgt deze training in samenwerking met CoThink BV ook in uw eigen organisatie, waarbij we de inhoud afstemmen op uw leerdoelen en wensen. Neem voor meer informatie contact op via 040-2021803 of opleidingen@improveqs.nl
Training informatie
- Plaats en data: check de trainingskalender
- Trainingstijden: 9.15 – 17.00 uur, online 14.00 – 17.00 uur.
- Prijs: € 875,- exclusief BTW
- Koffie, thee, lunch en trainingsmateriaal zijn bij de prijs inbegrepen
- Inlichtingen: 040 – 202 1803 of opleidingen@improveqs.nl
De trainer voor deze training is Ron Vonk of Jan Willem Vernhout van CoThink BV.
How can Improve Quality Services help you?
Make an appointment with one of our experts via 040 202 18 03 or via our Contact page.