Laten we het simpel houden (24)

Afgelopen week kwam ik 2 totaal verschillende publicaties tegen die eigenlijk toch wel heel veel gemeen hebben.

Het eerste artikel werd getipt door mijn collega Niels Thijssen, en is een column van Jasper van Kuijk, waarin hij zich afvraagt waarom we almaar functies aan systemen blijven toevoegen waardoor systemen onnodig complex en daarmee ook gebruiksonvriendelijk worden.

Het tweede artikel was van collega Piet de Roo over het gebruik van lange en daarmee vaak moeilijke woorden. Hij verwijst Requirements Engineers naar een publicatie waarin wordt geadviseerd dat juist niet te doen. (En ik ga hier dus m’n best doen om dat advies direct in praktijk toe te passen 😉)

De verbindende factor is ‘eenvoudigheid’. Oeps: ‘simpelheid’ (net iets korter), of beter nog: eenvoud.

Wat kan Improve Quality Services voor u betekenen?

Maak een afspraak met één van onze experts via 040 202 18 03 of onze Contactpagina.

adviseren. leren. doen. Improve.

Scroll naar boven