Ontdek het Quality Level Management (QLM) Model
Outsourcing is een veel voorkomende trend, maar voldoet vaak niet aan de verwachtingen op het gebied van budget, deadlines en kwaliteit. De uitdagingen van kwaliteitsmanagement wordt nog complexer als er sprake is van uitbesteding. Hoewel er talloze oplossingen zijn voor het managen van kwaliteit en uitbestedingsrelaties, ontbrak een universeel raamwerk – tot nu toe. Improve Quality Services introduceert een praktische oplossing: het Quality Level Management (QLM) model.
Na deze training zul je:
- De fundamentele concepten van QLM en het bijbehorende model begrijpen
- De verschillende niveaus kennen waarop acties kunnen worden uitgevoerd
- Bekend zijn met de verschillende soorten maatregelen die kunnen worden genomen
- Het model kunnen toepassen in praktijkscenario’s
- De vaardigheid hebben om specifieke maatregelen effectief te implementeren
- Een uitgebreid QLM plan kunnen ontwerpen
- De vaardigheid hebben om een QLM plan succesvol te beheren
Hoe zorg je voor kwaliteit in je uitbesteding?
Het QLM-model biedt een uitgebalanceerde outsourcingstrategie die zich richt op het voldoen aan doelen en verwachtingen op het gebied van tijd, budget en kwaliteit. Dit model, dat zowel door klanten als leveranciers kan worden gebruikt, biedt een selectie van maatregelen uit negen aandachtsgebieden. Het primaire doel van deze training is om de basisconcepten van Quality Level Management (QLM) uit te leggen en te laten zien hoe je het QLM-model op jouw situatie kunt toepassen.
Voor wie is de training bedoeld?
Deze training is bedoeld voor managers en consultants die de klant of leverancier vertegenwoordigen op gebieden als projectbeheer, contractbeheer, leveringsbeheer, servicemanagement, kwaliteitsbeheer, ontwikkeling of testen.
Rollen van deelnemers in hun organisatie
Deze training is ideaal voor:
- Testmanagers
- Project Managers
- Contract Managers
- Delivery Managers
- Kwaliteitsmanagers
Voorkennis of training
Er wordt een algemeen begrip van kwaliteitsmanagement en outsourcing verwacht.
Opzet van de training
In deze eendaagse training bespreken we verschillende maatregelen en passen deze toe op de praktijksituaties van de deelnemers. Het boek ‘Quality Level Management; Managing Quality Outsourcing’ wordt als leidraad gebruikt en aan de deelnemers verstrekt.
Onderwerpen
Kwaliteit in Outsourcing
- Voordelen
- Valkuilen
- Oplossingen
Niveaus van Maatregelen
- Product
- Proces
- Organisatie
Soorten Maatregelen
- Preventief
- Opsporing
- Corrigerend
Het Model Toepassen
- Een QLM-plan opstellen
- Een QLM-plan beheren
Evaluatie
Mogelijkheden in-house training
Improve verzorgt deze training op verzoek ook in-house in jouw eigen organisatie en afgestemd op jouw specifieke situatie en behoeften. Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via +31 (0)40 – 202 1803 of opleidingen@improveqs.nl.
Trainingsinformatie:
Voor meer informatie kun je contact met ons opnemen via +31 (0)40 – 202 1803 of opleidingen@improveqs.nl.
Improve biedt op verzoek ook op maat gemaakte in-house trainingen, afgestemd op jouw specifieke wensen en behoeften.
Je trainer is: